Greșeala pe care o fac toți șoferii și care îi poate costa scump

 Greșeala pe care o fac toți șoferii și care îi poate costa scump

Majoritatea șoferilor nu acordă suficientă atenție antigelului, acesta trebuie sa fie unul de calitate, dar mai ales schimbat la timp.

Șoferii au impresia că antigelul se schimbă foarte rar sau chiar niciodată, lucru total greşit. Proprietăţile antigelului scad în timp, aditivii care intră în compoziţia sa evaporându-se gradual prin sistemul de răcire al maşinii.

Dacă nu vrei să te usture buzunarul, fii atent și schimbă-l când este necesar.

În primul an după ce am schimbat antigelul, acesta va fierbe la 140 de grade, în al doilea an la 135 de grade, iar după câţiva ani se va încălzi exact ca apa, adică la 100 de grade. Prin urmare, dacă ştim că nu am mai umblat la antigel de câţiva ani, e timpul să o facem. Ne asigurăm astfel că nu ne vom trezi iarna cu conductele îngheţate la maşină sau că ce a mai rămas din antigel începe să fiarbă vara, la scurt timp după ce am plecat la drum.

Ce rol are antigelul

Antigelul este un lichid pe bază de apă care conţine numeroşi solvenţi şi aditivi, fiecare având un alt rol. Astfel, propylen-glycolul este un aditiv non-toxic care conferă apei o temperatură de fierbere mult

mai ridicată, făcând ca punctul de fierbere să poată ajunge chiar şi la 140 de grade Celsius. Alţi aditivi din antigel fac ca punctul de îngheţ să scadă, astfel încât antigelul să îngheţe la -50 de grade Celsius.

Antigelul mai conţine şi aditivi anticorozivi pe baza de silicaţi şi fosfaţi, precum şi agenţi de curăţare care împiedică formarea de depuneri şi oxidarea în interiorul circuitului de răcire.

De asemenea, în antigel sunt introduşi şi solvenţi care împiedică dilatarea antigelului în caz de îngheţ. Scopul acestor solvenţi este evident.

În cazul în care antigelul îngheaţă, nu se va dilata precum apa, astfel încât să nu se ajungă la spargerea radiatorului şi crăparea conductelor pe unde acesta circulă.

Tipuri de antigel existente pe piață

După cum fiecare şofer cu ceva experienţă ştie, există mai multe tipuri de antigel, acestea putând fi uşor deosebite pentru că au diferite culori: verde, roz, mov, galben sau albastru.

Antigelul verde conţine fosfaţi şi silicaţi ce protejează atât oţelul, cât şi aluminiul. Acest antigel se foloseşte la maşinile care au blocul-motor din oţel.

Un dezavantaj la acest tip de antigel este că îşi pierde proprietăţile destul de repede, de regulă cam la un an, doi, în funcţie şi de modul în care este condusă maşina şi de numărul de kilometri parcurşi.

Foarte bune sunt şi antigelurile de culoare mov sau albastru, care au, de asemenea, o bună rezistenţă în timp, oferind şi o bună protecţie anticorozivă.

Prin urmare, interesaţi-vă, dacă nu ştiţi deja, din ce este realizat motorul de la maşina personală, astfel încât să alegeţi cel mai eficient şi rezistent antigel de pe piaţă.