Ce se va intampla cu romanii care nu vor buletin cu cip electronic.
Incepand din luna august iti vei putea schimba cartea de identitate cu un card electronic. Guvernul a adoptat hotararea care stabileste forma si continutul noului act de identitate.
Cardul electronic va fi mai mic decat Cartea de Identitate si va avea inserat un cip, care, potrivit autoritatilor, ne va permite sa ne identificam mai usor si sa semnam digital documente de la distanta.
Noul buletin electronic incape intr-un portofel mai micut, deoarece va fi de marimea unui permis de conducere. Informatiile fiecarui roman vor fi trecute pe ambele parti ale actului de identitate. Va fi un document mult mai sigur, spun autoritatile.
FATA:
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) genul titularului, F/M
f) cetatenia;
g) data nasterii;
h) codul numeric personal
i) numarul documentului;
j) data expirarii valabilitatii;
k) semnatura olografa a titularului;
l) fotografia titularului.
VERSO
a) domiciliul;
b) data emiterii si autoritatea emitenta;
c) zona de citire automata cu caractere identificabile optic
d) Zona Cip.
Cipul electronic de pe spate reprezinta elementul de siguranta. Aici vor fi introduse toate datele persoanei, fotografia, dar si doua amprente digitale. De asemenea, cipul va mai contine un certificat de autentificare ce ne va permite sa semnam digital documente. Buletinul electronic va costa 100 de lei, fara acest certificat, pentru care vom plati cu pana la 50 de euro in plus.
Pentru adeptii teoriei conspiratiei, exista si varianta cartii de identitate simple, fara cip. Atentie insa, cu aceasta varianta nu veti putea calatori in alta tara.
„Masurile de securitate introduse pentru astfel de documente sunt mai mult pentru a opri falsificarea fizica a lor. Deci pentru a nu se crea documente fizice, la purtator”, a declarat Liviu Arsene, specialist in securitate cibernetica.
„Documentul electronic are o valabilitate stabilita de acelasi regulament al Uniunii Europene, care este standard, de 10 ani, iar pentru minori este de cinci ani”, a declarat Catalin Giulescu, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date.
Integral pe ziaruldeastazi.online