Încă o boală periculoasă în România! Poate duce la deces în doar 24 de ore! 10% din populație este purtătoare asimptomatică

 Încă o boală periculoasă în România! Poate duce la deces în doar 24 de ore! 10% din populație este purtătoare asimptomatică

Conform datelor obținute de Pfizer România și agenția Tuio, 10% din populația generală este purtătoare asimptomatică a bacteriei ce provoacă următoarea boală. Cazurile în care boala se declanșează pot duce la deces în doar 24 de ore.

Este vorba despre meningita meningococică iar procentul poate ajunge până la 25% în rândul adolescenților, conform unui comunicat.

Cazurile în care boala se declanșează pot duce la deces în doar 24 de ore. În România, din 73 de îmbolnăviri în 2018, 16 au fost fatale. Iar cei care supraviețuiesc rămân în general cu sechele fizice și emoționale pentru restul vieții. Prin urmare, lansarea unei inițiative de informare și educare este necesară și complet justificată.

Informarea corectă poate salva vieți

La inițiativa Pfizer România, agenția Tuio a conturat o primă campanie națională, care prezintă în mod concret pericolul și implicațiile meningitei meningococice, pentru adolescenți și tinerii adulți.

Sub mesajul “Meningita se poate ascunde în lucrurile care îți plac. #AtâtEdeUșor”, campania evidențiază principalele modalități de transmitere a bacteriei N. meningitidis, învață tinerii să se protejeze și să recunoască primele simptome, dar îi și îndrumă către părinți și medici de familie, pentru mai multe informații corecte. Principalele aspecte au fost compilate și exprimate creativ în spotul campaniei lansate pe 15 iunie 2020.

În cele mai mari orașe universitare din România, seria de panouri outdoor ilustrează la rândul ei situații diverse în care boala se poate transmite într-un mod neașteptat, chiar atunci când desfășurăm cele mai banale activități, cele mai multe chiar plăcute: împărțim un suc la o petrecere, gustăm din înghețata unui amic, împrumutăm sticla cu apă unui coleg la sală, ne sărutăm pentru prima dată, este scris în comunicat.

De aici și hashtag-ul campaniei – #AtâtEdeUșor – care se referă la ușurința transmiterii bolii, dar și la cât de simplu este să previi, dacă știi la ce să fii atent.

„Ne-am propus să creăm o campanie cu un aer pozitiv, care să dea speranță, chiar dacă subiectul este unul dur. Mi-ar plăcea să știu că după această primă inițiativă de informare și educare, adolescenții care se simt super-oameni, așa cum ne-am simțit cu toții la vârsta aceea, se vor gândi măcar o secundă la ce pot pierde printr-un gest aparent inofensiv. Informarea corectă chiar îi poate salva și sper ca această nouă conversație să fie continuată chiar de ei”, a spus Viorela Turcu, Deputy Creative Director

Părinții, parte esențială a campaniei

Audiența secundară a campaniei o reprezintă părinții. Pentru că ei decodează mesajul dintr-o altă perspectivă – cea a adultului responsabil care vrea să își știe copilul în siguranță tot timpul. Și pentru că de multe ori ei sunt prima sursă de informare pentru copiii lor, o parte importantă din conținutul de social media a fost dedicat educării părinților.

„Campaniile de educare au un rol important în reducerea riscurilor majore asociate bolilor infecțioase grave prevenibile și protecției sănătății publice. Punctul de plecare în dezvoltarea acestei campanii a fost evaluarea gradului de înțelegere al tinerilor și adolescenților cu privire la riscurile la care se expun în fiecare moment.

Sursa:capital